schadevrije jaren motor meenemen naar auto

Vandaag schrijf ik een nieuwe blog over schadevrije jaren. Wij vanuit dfs.nl hebben klantenbinding vrij hoog in het vaandel staan. Hierdoor bezoeken wij vanuit ons bedrijf ook wel eens klanten aan huis als deze echt hier behoeften aan hebben.

Gisteren heb ik een leuke relatie mogen bezoeken in het altijd mooie Aerdenhout. Deze relatie heeft al jaren bij ons een verzekeringspakket lopen en vond het erg leuk om ons eens te ontmoeten. Zijn pakket bestaat uit een opstal , inboedel, rechtbijstand, reisverzekering en een autoverzekering voor zijn vrouw.

De man des huize had gevraagd om een gesprek want meneer ging van baan wisselen. Hij heeft altijd gereden in een auto van de zaak maar nu had hij een baan dichterbij gevonden en zijn nieuwe werkgever vond het niet nodig om een auto van de zaak ter beschikking te stellen. Een nieuwe baan en tijd voor een nieuwe bolide. Meneer had wel al het merk en type doorgegeven zodat ik hier op kantoor een kleine indicatie kon maken.

Tijdens mijn bezoek zou de dealer contact opnemen met de klant en hem het kenteken gaan doorgeven op het moment dat het kenteken afgegeven is. Net als ik aan een lekker bakje koffie zit met een gevulde koek gaat de telefoon. Het is de autodealer ? De klant neemt de telefoon op en noteert het kenteken. Zodra het kenteken bekend is kunnen wij een premie berekening doen die vrijwel 100% nauwkeurig is.

De auto moet all risk verzekerd worden en ik begin met invoeren van de gegevens. De premie die er uiteindelijk uit komt rollen is naar mijn mening ook wel erg hoog. Goed, het is weleens waar een nieuwe auto, en hij is ook wel wat aan de zware kant. Maarja het is en blijft toch een hoop geld in de maand. Aan de andere kant is het wel zo. Iemand die zo’n auto kan betalen weet dat er ook hoge maandelijkse kosten bijkomen.

Onze relatie schrok enorm van de premie. Ik heb nog nooit schade gereden. Alles heeft de maximale korting was direct zijn reactie. Ja de klopt. Maar kijkt u maar mee. Van alle 75 verzekeraars is dit echt de laagste aanbieder. Ik kan er niks aan veranderen. Omdat u niet eerder een auto op naam heeft gehad heeft u ook geen schadevrije jaren opgebouwd. Maar goed, ik ga kijken of we mogelijkheden kunnen creëren. Ik kan de schadevrije jaren van uw vrouw over zetten naar u, maarja dan gaat u vrouw meer betalen. U raad het antwoord al. Meneer vind dit geen probleem maar mevrouw wel. Dusja dit is ook geen oplossing.

U heeft een motorrijbewijs heeft u ook wel motor gereden ??. Ja dat heb ik. Ik heb al 20 jaar een motor gehad en deze heb ik ingeruild bij het aanschaffen van de nieuwe auto. Ik denk dat is mooi. Want waarschijnlijk heeft de verzekering nooit bij ons gelopen maar bij een andere partij. Als meneer schadevrije jaren heeft opgebouwd dan kan hij deze meenemen naar zij auto.

Heeft u misschien voor mij de polis die u heeft afgesloten voor de motor. Hebben jullie die dan niet is de reactie van meneer. Nee, geef ik aan, die heeft niet bij ons gelopen. Meneer gaat naar boven. Na ongeveer 20 minuten met het zweet op zijn voorhoofd komt hij terug. Dit is de polis. Ik zie direct de naam van de verzekeraar en bel deze gelijk op met de vraag of er schadevrije jaren opgebouwd zijn. Uiteindelijk krijgen we te horen dat er 17 schadevrije jaren zijn opgebouwd. Ik geef gelijk het verzoek om deze in het roydata te zetten zodat wij die kunnen gebruiken voor zijn autoverzekering. Immers de motor is verkocht en de schadevrije jaren kunnen wij hierdoor gaan gebruiken.

Tergelijk denk ik, zo dit gaat wel enorm schelen in de premie zeg. 17 schadevrije jaren dat is nog al wat als je eerst rekent met 0. Gelijk pak ik mijn ipad om een nieuwe berekening te maken. De premie valt inderdaad een stuk lager uit. Uiteindelijk is de klant enorm blij met ons bezoek. Gelukkig hebben we vast kunnen stellen dat hij een motorverzekering heeft gehad en hij zijn schadevrije jaren van de motor kan meenemen naar zijn auto. Hierdoor is de klant blij en zijn wij blij.

Mariek de Boer, verzekeringsspecialist bij dfs.nl



Geef een reactie